αποκλειστικό: τα συσσίτια μόνο για Έλληνες και ο χριστιανισμός

4
γράφει ο Νίκος Β. 

Η συγκομιδή μίας ώρας στο Αιγαίο
Εί δέ τις των ιδίων και μάλιστα των οικείων ού προνοεί, την πίστην ήρνηται και έστιν απίστου χείρων.
(Α' επιστολή Αποστόλου Παύλου προς Τιμόθεον, κεφ 5:8)

Εκείνος που δεν φροντίζει τους συμπατριώτες του και ιδιαίτερα τους συγγενείς του, αρνείται την πίστη και είναι χειρότερος και από τον άπιστο.

Να πως αναπτύσσει το θέμα αυτό ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος στην Ελληνική Πατρολογία:


Πολλοί νομίζουν ότι τους είναι αρκετή η δική τους αρετή για την σωτηρία τους και εάν διαθέσουν καλά την δική τους προσωπική ζωή, θεωρούν πως δεν τους λείπει τίποτα για την σωτηρία. Όμως δεν σκέπτονται ορθά...Αυτό δείχνει και εδώ ο μακάριος Απόστολος Παύλος. Όποιος δεν προνοεί για τους δικούς τους (τους ομοεθνείς του) και πολύ περισσότερο για τους οικείους του (τους συγγενείς του), είναι χειρότερος και από τον άπιστο (εκείνος που προνοεί μόνο για τον εαυτό του)...Γιατί εάν κάποιος παραβλέψει τους ανθρώπους του γένους του και τους συγγενείς εξ' αίματος και εξ' αγχιστείας, πώς θα είναι φιλόστοργος για τους άλλους;

Δεν πρόκειται για κενοδοξία όταν κάποιος ευεργετώντας τους ξένους καταφρονά τους δικούς του και δεν φροντίζει για αυτούς; Δεν πρόκειται για κενοδοξία όταν κατηχεί τους άλλους και παραπλανημένος παραβλέπει τους δικούς του, αν και είναι πιο εύκολο να τους ευεργετήσει ενώ αυτοί δικαιούνται περισσότερο την ευεργεσία του; Δεν είναι πολύ πιο φιλόστοργοι οι χριστιανοί που φροντίζουν για τους δικούς τους; 

Και είναι χειρότερος από τον άπιστο (αυτός που επιλεκτικά φροντίζει για τους ξένους). Γιατί; Διότι αν και δεν παραβλέπει τους ξένους, παραμελεί τους πιο κοντινούς του. Πράγμα το οποίο, λένε, συνιστά παραβίαση και του νόμου του Θεού, του νόμου της φύσεως, το να παραμελεί δηλαδή κανείς τους ομοεθνείς του και τους συγγενείς του. Εάν αυτός που δεν προνοεί για τους δικούς του, αρνιέται την πίστη του και είναι χειρότερος από άπιστο, τότε πού κατατάσσεται; Δίπλα σε ποιούς μπαίνει;

Λένε αυτοί (που παραβλέπουν τους ομοεθνείς και τους συγγενείς τους) πως γνωρίζουν τον Θεό, αλλά με τα έργα τους τον αρνούνται. Τί εντολή έδωσε ο Θεός που λένε πως πιστεύουν; Τους οικείους του σπέρματός σου να μην δεις με υπεροψία (Ησαίας ΝΗ'/58:7). Ας καταλάβουμε πως όσοι παραβλέπουμε τους οικείους μας κάνοντας οικονομία στα χρήματά μας, ότι ο Θεός επινόησε την ένωση της συγγένειας για να έχουμε πολλές ευκαιρίες να ευεργετούμε ο ένας τον άλλο.

Πίστη δεν σημαίνει μόνο το να ομολογείς με τα λόγια πως πιστεύεις, αλλά και το να επιδεικνύεις αντάξια έργα. Και είναι ελεύθερη επιλογή του καθενός το να πιστεύει ή το να μην πιστεύει. Εκείνος που καλοπερνάει, σπαταλά και επιπλέον παραβλέπει τους οικείους του, χάνει την πίστη του και για τον λόγο αυτό. Δηλαδή είναι χειρότερος και από τον άπιστο (ο οποίος προνοεί μόνο για τον εαυτό του)! Επειδή δεν παραβλέπει εξίσου, τον οικείο με τον μακρινό. Εδώ δηλαδή επιτελείται ακόμη μεγαλύτερο έγκλημα: Να παραβλέπει τον γνώριμο εις όφελος του αγνώστου, τον φίλο εις όφελος του μη φίλου.

Συμπέρασματα: 

-Δεν περίμεναμε βεβαίως από τους αριστεριστές και τους φιλελεύθερους της νέας τάξης πραγμάτων, να έχουν εντρυφήσει στην Καινή Διαθήκη και τις Πράξεις των Αποστόλων.
-Άλλο πράγμα είναι η χριστιανική αγάπη, άλλο πράγμα είναι το ταξικό μίσος του κομμουνισμού και άλλο πράγμα ο αμειβόμενος ανθρωπισμός των αντιρατσιστών.
-Κατά τον Ιωάννη Χρυσόστομο, σήμερα υπάρχουν 3 κατηγορίες πιστών: οι ευσεβείς (εθνικιστές), οι άπιστοι (καπιταλιστές) και οι αρνητές της πίστεως (εθνομηδενιστές).
-Αν ζούσαν σήμερα οι Απόστολοι θα ήταν σίγουρα χρυσαυγίτες! 



Ευχαριστώ θερμά τους Μηνά Μ. και Μιχαήλ Τ. για την σχετική τους έρευνα.

4 σχόλια:

Γιώργος Ελ. Χατζιδάκης είπε...

Πάντως "χριστιανός" (άρα εβραιόδουλος) και ΕΛΛΗΝ είναι αντίθετες έννοιες...

Unknown είπε...

Η ιδιότητα του χριστιανού δεν ταυτίζεται με αυτή του εβραιόδουλου,ούτε 'Ελλην είναι αντίθετη έννοια του χριστιανού.Αυτό έχει ξεκαθαριστεί από τους τρεις Ιεράρχες,που ήταν άριστοι γνώστες της αρχαίας ελληνικής γραμματείας,πράγμα που απέδειξαν με τον βίο τους όλοι οι ήρωες του 'Εθνους,όπως του '40 κ της επαναστάσεως του '21.'Ομως το να δίνουμε κομματική ταυτότητα στους Άγίους αποστόλους νομίζω ότι τους αδικούμε κατάφορα.

gianniotis είπε...

Τί έχετε να πείτε για τα κομμούνια που κάνουν αιμοληψία για την τράπεζα αίματος του κόμματος;

Δεν το πιστεύετε;

http://www.rizospastis.gr/story.do?id=3764633

Ανώνυμος είπε...

Ο λεγόμενος Χρυσόστομος αποκαλέστηκε έτσι από την χριστιανική απολογητική επειδή ήταν εξαιρετικά Βρωμόστομος με τους Έλληνες, πλήρως στοιχισμένος με το ανθελληνικό χριστιανικό μίσος, και αυτό είναι γνωστό. Όταν λοιπόν χρησιμοποιεί κάποιος αποσπασματικά μερικά ανώδυνα και ηθικολογικά λεγόμενά του για να στηρίξει μια δική του παράλληλη άποψη, τότε μπορεί εντελώς άνετα να χαρακτηριστεί αμαθής και στενόμυαλος. Φιλικά.-

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε ελεύθερα στα ελληνικά παρακαλώ.
Όταν η γλώσσα μας απαγορευτεί ή γίνει δευτερεύουσα ελέω τρόϊκας, το συζητάμε πάλι...