συντελεστική δημοκρατία, η δημοκρατία του μέλλοντος

4
γράφει ο Νίκος Β.



Στην ανάρτηση αυτή θα ευχηθώ "καλύτερη χρονιά" σε όσους Έλληνες πολίτες το αξίζουν. Πρωτοτυπώντας δεν θα αναφερθώ σε πολιτικό θέμα με την έννοια της επικαιρότητας ούτε σε ιστορικό ή άλλο εθνικό θέμα. Δεν έχω σκοπό να ασχοληθώ καν με την πολιτική, αλλά να θίξω το πολιτειακό ζήτημα. Υπενθυμίζω στους αναγνώστες πως δεν είμαι πολιτικός επιστήμων, νομικός, συνταγματολόγος ή πολιτικός. Δεν τυγχάνω επίσης φιλόλογος αν και αρέσκομαι στην ανάγνωση ιστορίας, ούτε φιλόσοφος αν και γουστάρω πολύ την φιλοσοφική διερεύνηση της ανθρώπινης ύπαρξης επάνω στον πλανήτη Γη.

Εμπνέομαι από την ρήση του Αριστοτέλη "Ουδέν ανισότερον εκ της ίσης μεταχείρισης των ανίσων". Στηριζόμενος στο πάθος μου για δικαιοσύνη και ισονομία και ωθούμενος από την ανάγκη των Ελλήνων για περισσότερη και ποιοτικότερη Δημοκρατία, σας παρουσιάζω την Συντελεστική Δημοκρατία, δηλαδή το πολιτειακό σύστημα της υποχρεωτικής ψήφου όλων των πολιτών, πλην όμως με Ποιοτικό Συντελεστή, εφεξής Π.Σ. Αναφέρομαι στο πρωτοποριακό και απολύτως εφικτό πολιτειακό σύστημα της αξιολόγησης και παραμετροποίησης των πολιτικών δικαιωμάτων όλων των πολιτών, με μοντέρνο, διαφανή και αδιαμφισβήτητο τρόπο. Ο Π.Σ. δεν θα εξαρτάται από το περιουσιακό, μορφωτικό ή και ταξικό επίπεδο του κάθε πολίτη. Θα καθορίζεται αποκλειστικά και μόνο από την ηθική του επίδοση ως μέλος της κοινωνίας, καθώς και της προσφοράς του στα κοινά. 
Δεν μου αρέσει να απαριθμώ τις σκέψεις μου, όμως τώρα θα το κάνω για την διευκόλυνση του διαλόγου μαζί σας. Θα είμαι λιτός και ζουμερός, εξηγούμαι λοιπόν πάραυτα:



1) Τα κριτήρια του εκλέγειν και εκλέγεσθαι δεν πρέπει να συγχέονται με την ιθαγένεια, η οποία οφείλει όπως το λέει και η λέξη να αποδίδεται νομοτελειακά μόνο στους Έλληνες ιθαγενείς! Έτσι πολιτικά δικαιώματα αποκτούν όλοι οι Έλληνες στο γένος πολίτες, πλην όμως και οι ξένοι νόμιμοι μετανάστες που ενώ είναι αλλοεθνείς, διαμένουν νόμιμα στην χώρα μας και αποτελούν μέρος της ελληνικής πολιτείας. Στην περίπτωση βέβαια των αλλοεθνών πολιτών η προϋπόθεση είναι να πληρούν τους "όρους φιλελληνισμού", κάτι παρόμοιο με την υπηκοότητα που δίδεται στα περισσότερα πολιτισμένα κράτη. Η διαφορά ασφαλώς στην βαρύτητα των ψήφων των φιλελλήνων αλλοδαπών θα είναι το άνω όριο του Π.Σ., ο οποίος θα υπολείπεται του γηγενή Έλληνα πολίτη με την ίδια "πολιτική επίδοση". Για παράδειγμα ο αλλοδαπός πολίτης θα έχει μέγιστο Π.Σ. 0,50, αντί του 1,0 που θα έχει ο άριστος Έλλην το γένος πολίτης. Ο λόγος για την διάκριση αυτή είναι απλός: Η βαρύτητα της ελληνικής ιθαγένειας έναντι της ελληνικής υπηκοότητας δεν εξαντλείται μόνο στο παρόν με αυστηρά φυλετικά κριτήρια, άπτεται επίσης του παρελθόντος, δηλαδή της προσφοράς των προγόνων ενός πολίτη στο ελληνικό έθνος. Έτσι το ελληνικό κράτος αποδίδει την δέουσα τιμή στους προγόνους ενός Έλληνα πολίτη, κάτι σαν το κληρονομικό δίκαιο. 

2) Η μυστικότητα της ψηφοφορίας θα διατηρείται εκτός εάν κάποιος επιθυμεί για προσωπικούς λόγους να συγκαταλέγεται στους φανερούς υποστηρικτές μίας παράταξης. Η αποκάλυψη της ψήφου δεν θα έχει επίπτωση στον Π.Σ. Οι δημόσιοι υπάλληλοι, καθώς και οι κρατικοί συνέταιροι, προμηθευτές δημοσίου και λοιποί εργολάβοι, θα έχουν εκ προοιμίου μέγιστο Π.Σ. 0,75 λόγω επαγγελματικής διαπλοκής με το κράτος, συνεπώς και με την εκάστοτε κυβέρνηση. Έτσι θα "εξευγενιστεί" η ψήφος, εξασθενίζοντας η ωφελιμιστική χροιά της προς όφελος της πατριωτικής χροιάς της. Δυστυχώς οι διαπλεκόμενοι με το δημόσιο Έλληνες πολίτες, δεν ψηφίζουν με γνώμονα το κοινό καλό και ως εκ τούτου τους θεωρώ "λιγότερο πολίτες" από τους υπόλοιπους Έλληνες, ιδιωτικούς υπάλληλους, αυτοαπασχολούμενους και επιχειρηματίες. Έτσι θα πάψει να διαιωνίζεται και η αντιπαράθεση των πολιτών του ιδιωτικού τομέα και των πολιτών του δημοσίου τομέα, όπως γίνεται κατά κόρον τα τελευταία χρόνια των μνημονίων. Είθισται οι δημόσιοι υπάλληλοι, χαμηλόβαθμοι και υψηλόβαθμοι, να ψηφίζουν τα κόμματα εξουσίας. Συνεπώς οι πολιτικές αλλαγές προς όφελος του κοινού καλού αργούν απελπιστικά να γίνουν, εξαιτίας της αρτηριοσκληρωτικής ψήφου πλέον του ενός εκατομμυρίου Ελλήνων ψηφοφόρων!

-Ακολουθεί ένα ακραίο παράδειγμα πολιτικής αριστείας: 
Ενήλικος άνδρας ή γυναίκα με οικογένεια 4 τέκνων και άνω, με λευκό ποινικό μητρώο, φορολογικά ενήμερος, στρατολογικά ενήμερος, ενεργός εθελοντής στην αιμοδοσία ή σε κοινωφελές έργο, κ.α. 
Π.Σ.: 1,0 (μέγιστος). 

-Ακολουθεί και ένα ακραίο παράδειγμα πολιτικής απαξίωσης: 
Ενήλικος άνδρας ή γυναίκα, κατά συρροή δολοφόνος, αστράτευτος, καταχραστής δημόσιου ή ιδιωτικού πλούτου, άτεκνος, πράκτορας ξένης μυστικής υπηρεσίας, μέλος μυστικής εταιρείας, κ.α. 
Π.Σ.: 0,05 (ελάχιστος).

3) Ο Ποιοτικός Συντελεστής Π.Σ. ή αλλιώς η "πολιτική αξιολόγηση" των Ελλήνων πολιτών, δεν θα έχει καμία σχέση με το "σατανικό χάραγμα" ή την κάρτα του πολίτη, επειδή θα αφορά αποκλειστικά την παραμετροποίηση και περιοδική αξιολόγηση της "πολιτικής του επίδοσης". Θα προέρχεται από την αξιολόγηση και την αναγκαστική διασταύρωση των στοιχείων που νομίμως υπάρχουν για όλους τους Έλληνες πολίτες στα υπουργεία δημόσιας τάξης, οικονομικών, δικαιοσύνης και εθνικής άμυνας. Με το πέρας 2 ετών, στο τέλος του εκάστοτε έτους, ο Π.Σ. θα επανυπολογίζεται για κάθε πολίτη. Οι εκλογές θα λαμβάνουν χώρα στο μέσον του έτους, πάλι κάθε 2 έτη. Η αποχή θα αποθαρρύνεται με μείωση στον Π.Σ., πλην όμως όποιος δεν επιθυμεί να εκτελέσει το πολιτικό χρέος του εκλέγειν, θα το δηλώνει και η λευκή του ψήφος, επουδενί άκυρη, θα καταμετρείται επί του συνόλου των έγκυρων ψηφοδελτίων, το αντίθετο δηλαδή από αυτό που συμβαίνει στο κοινοβουλευτικό μας πολίτευμα επί δεκαετίες.

4) Οι εκλογές θα γίνονται μέσω διαδικτύου, και κυλιόμενου κωδικού συμμετοχής που θα χορηγείται ηλεκτρονικά σε όλους τους πολίτες ευθύς πριν το "άνοιγμα" της εκλογικής κάλπης, συνεπώς δεν θα μπορεί να υποκλαπεί. Τα λιγοστά εκλογικά κέντρα θα υφίστανται στην ελληνική επικράτεια αραιά διασκορπισμένα, αποκλειστικά για τους τεχνολογικά ανίδεους πολίτες που λόγω προχωρημένης ηλικίας ή άλλου κωλύματος δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον υπολογιστή τους ή το κινητό τους και να ψηφίσουν μακρόθεν. Τα εκλογικά αυτά κέντρα θα υπάρχουν ανά την επικράτεια και θα είναι στελεχωμένα με έναν επιστήμονα πληροφορικής και έναν δικαστικό αντιπρόσωπο. Τα αποτελέσματα ανά νομό και επικράτεια θα βρίσκονται στην διάθεση του κάθε ανθρώπου ανά την υφήλιο, αφού θα αναμεταδίδονται διαρκώς, καθ' όλη την ημέρα των εκλογών, ζωντανά. Ξεχάστε τα exit polls και τους εκλογικούς αντιπροσώπους! Αντιλαμβάνεστε τον εκμηδενισμό των εκλογικών εξόδων του κρατικού μηχανισμού, αλλά και την εκτίναξη της εγκυρότητας των εκλογικών αποτελεσμάτων!

5) Πολιτικά δικαιώματα θα έχουν φυσικά και οι ομογενείς Έλληνες, οι οποίοι θα ψηφίζουν κανονικά στον τόπο διαμονής τους, με απαράμιλλο τρόπο και την ίδια εκλογική πλατφόρμα των διαβιούντων πολιτών στην Ελλάδα, αποκλειστικά όμως μέσω διαδικτύου. Αυτό θα αυξάνει σημαντικά τον αριθμό των ψηφοφόρων και θα υποχρεώνει τα κόμματα να πολιτευτούν σύμφωνα με τον διαρκή πόθο των Ελλήνων μεταναστών να επαναπατριστούν στην Ελλάδα. Αντίθετα στο σημερινό πολίτευμα της ψευδο-δημοκρατίας, τα πολιτικά κόμματα πολιτεύονται με το αντίστροφο σκεπτικό, δηλαδή της αποθάρρυνσης της παλιννόστησης των Ελλήνων μεταναστών, εσχάτως δε και της αντικατάστασης των Ελλήνων πολιτών με λαθρομετανάστες!

6) Η νομοθετική εξουσία θα συμπίπτει με την εκτελεστική, ή διαφορετικά η νομοθετική εξουσία θα καταργηθεί. Αυτό άλλωστε συμβαίνει και σήμερα στο κοινοβουλευτικό πολίτευμα της Ελλάδας, με την χρήση των τεχνασμάτων ενισχυμένης αναλογικής, αλλά και της πριμοδότησης του πρώτου κόμματος με το μπόνους των 50 εδρών. Ωστόσο η διαβούλευση των νομοθετημάτων θα γίνεται κανονικά στο κοινοβούλιο δίχως ψηφοφορίες, επιπλέον όμως με συστηματικές τηλεοπτικές αντιπαραθέσεις (debates), στο τηλεοπτικό - ραδιοφωνικό - διαδικτυακό δημόσιο βήμα, πριν κάθε νομοθέτημα της εκτελεστικής εξουσίας. Αυτό είναι το ελάχιστο χρέος του δημοκρατικού πολιτεύματος απέναντι στους πολίτες, πριν την εφαρμογή (και όχι ψήφιση πλέον) ενός νέου νόμου που εισάγεται από την εκτελεστική εξουσία, δηλαδή την κυβέρνηση. Η αντιπολίτευση θα έχει όμως το δικαίωμα να κηρύσσει λαϊκά δημοψηφίσματα για οποιοδήποτε θέμα αξιολογείται από εκείνην ως μείζον, δηλαδή από την πλειοψηφία της κοινοβουλευτικής δύναμης των κομμάτων που την απαρτίζουν. Το αποτέλεσμα των δημοψηφισμάτων αυτών εξυπακούεται πως θα είναι απολύτως δεσμευτικό για την κυβέρνηση και θα γίνεται σεβαστό ακόμη και αν αντίκειται στο κυβερνητικό της πρόγραμμα. 

7) Πρώτο βήμα του κράτους δικαίου αλλά και μέριμνα του συστήματος της Συντελεστικής Δημοκρατίας, είναι να καταργηθούν οι αδιανόητες διατάξεις περί βουλευτικής ασυλίας και ευθύνης υπουργών. Η δικαστική εξουσία θα παραμείνει ανεξάρτητη, όχι φυσικά μόνο στα λόγια. Θεμελιώδης διαφορά της Συντελεστικής Δημοκρατίας. με την σημερινή κοινοβουλευτική δημοκρατία των διαπλεκόμενων καπιταλιστικών συμφερόντων, θα είναι ένα εξειδικευμένο Ελεγκτικό Δικαστήριο που θα αντικαθιστά το συνταγματικό δικαστήριο παλαιότερων συνταγμάτων, και φυσικά το άτολμο Συμβούλιο της Επικρατείας σήμερα. Η ουσιώδης διαφορά του δικαστηρίου αυτού θα είναι η πλήρης ανεξαρτησία του ακόμη και από την ανεξάρτητη δικαστική εξουσία! Το Ελεγκτικό Δικαστήριο θα λαμβάνει αυτόκλητα χώρα οποτεδήποτε αποφασίσει ο ειδικός Ελεγκτικός εισαγγελέας, του οποίου αρμοδιότητα θα είναι ο εξονυχιστικός έλεγχος της συνέπειας λόγων και πράξεων της κυβέρνησης. Ο εισαγγελέας αυτός θα είναι κληρωτός και θα επιλέγεται ανάμεσα από πέντε εισαγγελείς που θα προτείνουν αποκλειστικά τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Οι κυβερνώντες - ένοχοι προδοσίας του ελληνικού λαού, που καταχράστηκαν την ψήφο του αναλαμβάνοντας την εξουσία με ψεύδη, θα τιμωρούνται δίκαια. Προτείνω αντί της καθιερωμένης VIP φυλάκισης ή αντί της θανατικής ποινής και του εξοστρακισμού όπως συνέβαινε στην αρχαιότητα, την πλέον πολιτισμένη και αποτελεσματική τιμωρία: Την δημόσια και διαρκή διαπόμπευση των επίορκων εξουσιαστών κατά την διάρκεια κοινωφελών έργων, με την χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας και το σκεπτικό των reality shows, όλα στην φόρα! 

8) Προληπτικά και για να μην μονοπωλήσουμε την πολιτική ζωή του τόπου σε ελεγκτικά δικαστήρια και εξευτελιστικές ποινές, οι προϋποθέσεις για να περιοριστούν στο ελάχιστο τα ψεύδη των πολιτικών παρατάξεων πριν τις εκλογές, αφού δυστυχώς στην ανθρώπινη φύση δεν είναι δυνατόν να απαλειφθεί το ψεύδος, είναι οι εξής: 
- Η κατάργηση των δελτίων ειδήσεων των ιδιωτικών ΜΜΕ που διοικούνται από κεφαλαιοκράτες, συχνά διαπλεκόμενους με την κρατική επιχειρηματικότητα! Τα δελτία ειδήσεων που αφορούν την εγχώρια και ξένη επικαιρότητα θα μεταδίδονται αποκλειστικά από τους επίσημους κομματικούς διαύλους. Εξυπακούεται πως οι ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες θα δίδονται ελεύθερα σε όλα τα κόμματα που δηλώνουν συμμόρφωση με το σύνταγμα και έλαβαν την σχετική άδεια συμμετοχής στην εκλογική διαδικασία.
- Η εφαρμογή του νόμου που περιορίζει την προεκλογική παραπλάνηση και απαγορεύει την αφισοκόλληση, όπως και την παντός είδους προεκλογική ρύπανση. Οποιοδήποτε πολιτικό κόμμα δεν συμμορφωθεί με τον κανονισμό αυτόν, θα υποχρεούται να αποκαταστήσει την ρύπανση εντός χρονικού διαστήματος ενός μηνός.
- Η χρηματική επιδότηση των πολιτικών κομμάτων που θα συμμετέχουν στην Συντελεστική Δημοκρατία, οφείλει να μειωθεί στο ελάχιστο και να αφορά αποκλειστικά την διεξαγωγή ενημερωτικών εξορμήσεων και συγκεντρώσεων ανά τις πρωτεύουσες των ελληνικών νομών, την προετοιμασία του απολύτως απαραίτητου προεκλογικού υλικού και τα έξοδα των ραδιοτηλεοπτικών διαύλων της προπαγάνδας τους. Εφόσον δεν αποδεικνύεται λεπτομερώς η δαπάνη της κομματικής επιδότησης, τα χρήματα θα επιστρέφονται από το πολιτικό κόμμα στο δημόσιο. 
- Η απαγόρευση των προεκλογικών δημοσκοπήσεων, αφού όπως πραγματοποιούνται κατά παραγγελία τα τελευταία χρόνια, προκαλούν τον επιστημονικό γέλωτα και αποσκοπούν στην προκατάληψη των τελικών αποτελεσμάτων με την θεωρία της χαμένης ψήφου, υπέρ των οικονομικά δυνατών πολιτικών κομμάτων.
- Η διενέργεια τακτικών δημοψηφισμάτων με την εκμετάλλευση της εκλογικής τεχνολογίας, όπως περιγράφηκε στην παράγραφο 4 και 6. 


Δεν πρόκειται με την Συντελεστική Δημοκρατία να καταργηθεί η Δημοκρατία, για τον απλούστατο λόγο πως το σημερινό πολίτευμα είναι το πλέον αντιδημοκρατικό που έχει υπάρξει. Θύματα του κοινοβουλευτισμού, ή αλλιώς της ψευδο-δημοκρατίας όπως προανέφερα, είναι ο ελληνικός λαός και το ελληνικό έθνος, αφού και οι δύο έννοιες έχουν συρρικνωθεί ποιοτικά και ποσοτικά, μετά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο.

Ο σημερινός κοινοβουλευτισμός κατά κοινή ομολογία έχει ταυτιστεί με την Ολιγαρχία, ενώ έχει εξευτελίζει κάθε έννοια δικαίου και διάκρισης των εξουσιών, με το απίστευτο θράσος που αντλεί η εκτελεστική εξουσία από τις τράπεζες και τους κεφαλαιοκράτες που την στηρίζουν σθεναρά, χρησιμοποιώντας την δύναμη των ιδιωτικών ΜΜΕ που διαθέτουν.

Η Συντελεστική Δημοκρατία είναι προπάντων ένα σύγχρονο και δίκαιο πολιτειακό σύστημα και βρίσκει εφαρμογή σε όλα τα πολιτεύματα, της Προεδρικής, της Προεδρευομένης, αλλά και της Βασιλευομένης Δημοκρατίας. Όταν η τεχνολογία και οι εφαρμογές των κινητών τηλεφώνων έχουν κατακλύσει τον κόσμο, το να υποκρινόμαστε πως η ψηφοφορία με το χάρτινο ψηφοδέλτιο και το παραβάν είναι αναντικατάστατη, είναι επιεικώς γελοίο! Ακόμα και η ψηφοφορία με την αναγραφή της προτίμησης του ψηφοφόρου επάνω σε λευκό χαρτί, που γίνεται ακόμη σε πολλές χώρες σήμερα, είναι περισσότερο ευφυής...

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Και μετά ΔΕΝ ξύπνησες... !!!

gvam44 είπε...

Ενδιαφέρουσα πρόταση.
Εν τούτοις επειδή η Δημοκρατία είναι συγκεκριμένο πολιτειακό σύστημα, καλό θα ήταν στην παραπάνω πρόταση να δοθεί το όνομα: Συντελεστική Πολιτεία που είναι και γενικότερος.

vinyl-djs είπε...

Ευχαριστώ τον Γεώργιο Β. και Γιάννη Ν. για τις χρήσιμες παρατηρήσεις τους.

Ανώνυμος είπε...

Ευτυχως που εισαι εσυ ξυπνιος και δραστηριος στον τομεα προτασεων για βελτιωση του εκλογικου συστηματος. Που κρυβοσουν τοσον καιρο... "πατριωτη"?

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε ελεύθερα στα ελληνικά παρακαλώ.
Όταν η γλώσσα μας απαγορευτεί ή γίνει δευτερεύουσα ελέω τρόϊκας, το συζητάμε πάλι...